اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی شغل مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده است برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد
سرخط خبرها

اجرای طرح آموزش اعضای شورای اجتماعی محلات مشهد در مرکز ۱۳۷

  • کد خبر: ۲۵۹۹۰
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
اجرای طرح آموزش اعضای شورای اجتماعی محلات مشهد در مرکز ۱۳۷
طرح بازدید و آموزش اعضای شورای اجتماعی محلات مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد در مرکز ۱۳۷ آغاز شد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست اداره ارتباطات مردمی در حاشیه این بازدید که در آخرین روز از هفته شورا‌ها برگزار شد، گفت: شورای اجتماعی محلات ابزاری در کنار مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، به عنوان درگاه ارتباطی شهروندان با شهرداری است تا مشارکت شهروندان در امور مدیریت شهری و در نهایت رضایتمندی آن‌ها از این ابرسازمان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ به طور میانگین روزانه ۱۳۰۰ شهروند با ۱۳۷ تماس گرفته‌اند، افزود: از آبان ماه سال گذشته، با اتصال سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ «سجا» به اتوماسیون اداری کارکنان شهرداری «گام»، درخواست شهروند مستقیم برای رئیس اداره مربوط ارسال شده و او ۷۲ ساعت فرصت پاسخ‌گویی به این درخواست را دارد. در غیر این صورت، درخواست مردمی به مدیر بالاتر ارجاع داده می‌شود و این روند در صورت عدم پاسخ‌گویی تا شهردار مشهد نیز ادامه دارد.

رمضانی فرخد با بیان این مطلب که با اصلاح فرایندها، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد درخواست‌های مردمی ۱۳۷، پاسخ‌گویی می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته ۶۱ درصد از درخواست‌های مردمی به نتیجه رسیده و حل مشکل شده است، اما ۲۳ درصد از درخواست‌های شهروندان نیز ارتباطی با شهرداری ندارد که می‌توانیم در این حوزه از همکاری شورای اجتماعی محلات برای توجیه شهروندان و فرهنگ‌سازی وظایف شهرداری برای کاهش تماس‌های غیر مرتبط ۱۳۷ بهره‌مند شویم.

وی در پاسخ به دغدغه تعدادی از اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۱ گفت: اطلاعات شهروندان در مرکز ۱۳۷ کاملا محرمانه بوده و محفوظ است و به هیچ عنوان در اختیار مسئولان یا شهروندان دیگر قرار نمی‌گیرد.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۱۳۷ و شورای اجتماعی محلات به عنوان ید واحده، در کنار هم می‌توانند به حل بیشتر مشکلات شهروندان کمک کنند، افزود: هدف از این بازدیدها ضمن معرفی مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به اعضای شورای اجتماعی محلات، آموزش و آشنایی آنان با وظایف و اختیارات شهرداری و همچنین مسائل مطرح شده از سوی شهروندان در هر محله از شهر مشهد است.

در ادامه این بازدید، مهدیه یاوری، رئیس اداره شورای اجتماعی محلات مشهد، نیز تأکید کرد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به عنوان کانال ارتباطی بدنه شهرداری و مدیریت شهری با عموم شهروندان و زائران، بهترین ابزار برای احصای مشکلات شهری و نیاز‌های شهروندان است.

وی افزود: از سوی دیگر، شورای اجتماعی محلات یکی از بهترین کانال‌های موجود برای پیگیری درخواست‌های مردمی ثبت شده در ۱۳۷ به شمار می‌آید که می‌توان با افزایش همکاری‌ها، درصد حل مشکلات شهروندان را افزایش داد.
یاوری گفت: برای افزایش مطالبه‌گری اعضای شورای اجتماعی محلات و عموم شهروندان از شهرداری، لازم است آگاهی مردم از وظایف و اختیارات مدیریت شهری افزایش یابد که در این حوزه نیز مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ با اشراف کاملی که به همه موضوعات شهری دارد، می‌تواند قدم‌های مؤثری بردارد. این اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از بازدید شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۱۱، به عنوان یکی از فعال‌ترین شورا‌های اجتماعی محلات مشهد، از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ آغاز شد تا شاهد باشیم شورا‌های اجتماعی محلات، جایگاه ویژه‌تری در مقام پاسخ‌گویی به دغدغه‌های مردم داشته باشد.

لازم به ذکر است مشارکت شهروندان ساکن منطقه ۱۱ در تماس با ۱۳۷، طی سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد بوده که بیشترین دغدغه ساکنان، فضای سبز، رفت‌وروب و نظافت، سد‌معبر، نظارت بر ساخت‌وساز‌ها بوده است.
 
منبع: روابط عمومی مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->